Jeroen van Eck over politieke reclames: “Ik mis de touch”

De eerste debatten zitten erop, de campagne is in volle gang en voor je het weet mag er alweer gestemd worden. Om die keuze te beïnvloeden, kan een creatieve campagnespot op het juiste moment, het verschil maken. Reclameman Jeroen van Eck weet daar alles van. Onder zijn hoede zorgde een CDA spotje voor flink wat reuring.

Zondag is er weer een lijsttrekkersdebat bij RTL, het tweede. Mét Dilan Yesilgöz, maar zónder Frans Timmermans en Pieter Omtzigt. Dat is nou bij uitstek een moment om van te profiteren. Weten strategen en reclamejongens. Want als je juist dán een opvallend spotje de wereld instuurt…. Met andere woorden: uitgekiende zendtijd voor politieke partijen.

Weinig touch

Een goed spotje op het goede moment kan het verschil maken in de slag om de kiezer. Maar is dat dit jaar ook gelukt? Van Jeroen van Eck horen we dat hij nog weinig geweldigs is tegengekomen. “Ik mis de touch een beetje”, aldus de reclameman.

Om video’s van YouTube te kunnen tonen dienen Sociale Media koppelingen geaccepteerd te worden.

Cookie instellingen

Kijk hier het hele gesprek met Jeroen van Eck terug.

Vergelijkbare artikelen